Saturday, February 25, 2012

Saya ada Empat biji Buah Pinggang.


Ada orang hanya memiliki satu ginjal, tiga ginjal atau berjuang keras agar tetap hidup kerana ginjalnya rosak, nah Laura Moon lain lagi. gadis berusia 18 tahun ini memiliki kelebihan ginjal, dia dikurniakan empat ginjal.


Kenyataan ini baru diketahui Laura saat dia membuat ppemeriksaan  ke doktor kerana kerap kali  menderita sakit perut. Setelah melakukan serangkaian pemeriksasan ternyata si Laura punya empat ginjal.


Ini memang bukan kejadian aneh, kerana sejumlah orang pernah juga diberitakan memiliki banyak ginjal, meski tentu saja kes seperti ini jarang terjadi. Moon berharap boleh mendermakan ginjal lebihnya tersebut. "Saya fikir, jika benar saya memiliki 4 buah ginjal, saya tak memerlukan keempat-empatnya."kata Moon sebagaimana dikutip newdaily.com.


"Saya akan mendermakan kepada siapa saja yang memerlukannya. Saya berharap boleh menolong seseorang selagi saya masih muda. Saya akan melakukan apa saja sekuat tenaga untuk menjadi seorang pendonor." tambah Moon. Belum diketahui mengapa organ manusia bisa berkembang menjadi ganda, namun dipercaya satu di antara 125 orang ada yang memilki ginjal lebih.


0 comments:

Tabung Cari Wang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Nak Duit Online ?

Labels

 

IcyBlue | Copyright © 2009 - Blogger Template Designed By Simrandeep Singh