Saturday, October 8, 2011

Suka sangat dok citer pasal yang haram jer...mana yang halalnya..

Maaf kalau ada yg pikir aku ckp semacam negatif lak...
Kita orang melayu islam nie dok suka citer ttg yg haram jer.. tak pernah ada yg nak bagi alternatif gantian kepada produk haram ini.....
Pastu bila kita suruh bagi apa dia brg alternatif tu.. ada yg kata pandai2 la cari sendiri.....
apa orang kaya islam nie buat.. mereka nie pun bila kaya bukan nak tolong invest buat produk khas utk org islam...
dulu masa kat kampung dulu org Al Arqam ada gak jual air soya,tahu,mee dan lain2... sekrang mereka pun kena haram jugak....
ini bukan silap orang kafir tapi silap org kita sendiri.. aku nie bukan kaya .....kita selalu tuduh org kapir saja nak niaya org islam ...itulah cara pemikiran kita.. mereka peduli apa ttg halal haram nie... sebab dia nukan org islam....tapi kita syak dia orang nak murtadkan kita.....
ada duit zakat dok buat bangunan cantik, opis cantik... bukan nak buat kilang utk produk islam.. memang banggang betul.....
dalam mind set kita dok syak wasangka jer.......bukan nak tgk kelemahan sendiri....
bangga dgn sejarah silam...... pakar metamatik, pakar langit asal org islam la...dan lain2 lg....
Pihak zakat sendiri yg bukak kilang utuk produk islam... bukan suruh bagi duit kat org suruh buat.. nanti di songlap lak duit tu......
ko rang nak marah.. aku marah lah... memang org kita bukan bolah ditegur sikit...... xsyen.. jer lebih.... nanti aku sambung balik.. nak solat dulu.......

Citer lebih lanjut kat sini

Link



Tabung Cari Wang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Top 10 Visitors

Nak Duit Online ?

Labels

 

IcyBlue | Copyright © 2009 - Blogger Template Designed By Simrandeep Singh