Monday, May 30, 2011

Ini bukan suasana panik Negara

Apakah ini kesan daripada kenaikan harga sehingga roti tepi jalan juga hendak diambil. Gambar ini diambil semasa orang ramai berpusu-pusu mengambil roti yang diletakkan di tepi jalan selepas satu lori terbalik di setiu, Terengganu.


Sudah tidak mengira halal haram, yang penting percuma. Ini bukan kes pertama tetapi kita boleh ingat kisah roti beras terbalik di Perak dan duit siling bertaburan di lebuhraya berhampiran Tol Pedas N.Sembilan.
Bagaimana agaknya kalau betul-betul Malaysia berada di dalam keadaan ekonomi yang teruk? Rasanya kita mungkin sanggup membunuh untuk mendapatkan sekeping roti.
Untuk kesimpulannya, kita perlu bersyukur ke pada Tuhan dan pastikan kerajaan tidak sewenang-wenangnya menaikkan harga barang. Tidak guna bermegah dengan projek mega tetapi kita sebagai rakyat terpaksa membayar kos membina dan menyelenggara.
Fikir-fikirkanlah........

Saturday, May 14, 2011

Hari Belia 2011 Peringkat N.Sembilan

Kepada sesiapa yang tiada aktiviti hari, jom kita pergi ke Komplek Sukan Paroi. Kat sana ada bermacam bentuk aktiviti yang boleh kita lihat....

Kita pun belum pergi sana pun, baru nak plan pergi..... dengar citer banyak benda yang menarik kats ana... So... apa kat kita pergi sekarang......juga....

Kepado yang nak balik Kampung Pilah tu... singgahlah kojap yo....
tolong memonuhkan topek tu.....
Cito banyak tak guno...kalau tak poie....
Jom... Mari...mari.........jumpa di sana... di sana............

Ok cau........

Thursday, May 12, 2011

Ekspo Perumahan & Hartanah NS

Hari ini dapat katalog promosi perumahan baru di Negeri Sembilan...

Emm... mulanya berminat juga nak pergi tengok. Tapi bila tengok jer harga rumah paling murah RM140k jer, belum masuk bayaran tambahan lagi tu. Kebanyakan harga purata RM200k keatas.
5 tahun dahulu kalau ikut bentuk dan luas rumah macam ini bawah RM100k. Agaknya berapalah kenaikan gaji kita dalam tempoh 5 tahun ini.
Nampaknya kalau pergi sana bawa balik katalog bolehlah...... kalau nak beli juga... 4 atau 5 tahun lepas tu alamat ...kena lelong... tak mampu bayar....

Tabung Cari Wang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers

Top 10 Visitors

Nak Duit Online ?

Labels

 

IcyBlue | Copyright © 2009 - Blogger Template Designed By Simrandeep Singh